Grillning

Under den här helgen blev det firande av Johnnys födelsedag och grillning vid studentlägenheterna på Volentärsvägen. Solen sken och det blåste ingenting, det var nog cirka 20 grader, och varmare blev det med alla grillar.
Vi som firade Johhny var jag, CF, Hjort, Malin, Jimmy, Josefin, Stefan, Jakob, Elias, Petter, Niclas och en till snubbe som jag alltid glömmer namnet på. Han får kallas för mr X här.
Det var iaf superroligt! Lulliga, glada och skämtsamma.

Det jag minns var god mat och rolig grillning, sedan fest inne i en lokal på volentärvägen där vissa av grabbarna försökte bygga ett så högt torn som möjligt av alla tomma öl/cider burkar. Tornet föll dock alltid, men killarna försökte bygga upp det några fler gånger, med allas andra protester i bakgrunden.

Min rosa keps var även populär och hamnade någon gång på allas huvuden under kvällen.

Jag och Niclas fick akta oss för en attack från Petter, jakob, Johnny och Elias med kortleks kort. Så det blev en episk kortfight mellan oss två och de fyra. Fast jag var askass på att kasta kort hårt.

Det dansades (josefin å mr x (hette han kanske jocke?) dansde bugg i början tills hon fick nog och satte sig, varav han lyfte stolen hon satte på till dansgolvet å försökte få med henne i en ny dans utan större framsteg, så han fick dansa med några av grabbarna ist), blandades skumma drinkar som smakade glögg, flummades runt... jag är världskass på dialekter och under kvällen skulle jag gissa på Petter, Elias och Niclas dialekter... och det gick ju inte, jag råkade bara förolämpa dom med mina gissningar. Oh well, what to do :)



Grillen är tänd ^_^ kanske lite mkt tändvätska? :P


Hjort är grillmaster och CF....ja, CF tittar på


Mr X (Jocke?) deckar i solen och Johnny hamna i matkoma ^^


Det var allt för nu :)


Kommentarer
Postat av: Justine

Det är sååå nice med grillat! <3 ^^

2011-05-09 @ 12:18:23
URL: http://justine-minvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0