valborg

igår var det valborg och det firades med både tjej- och killgänget, fast utan någon brasa :)

På dagen möttes vi tjejer (Amanda, Steffie, Mickis, Michaela, Julia, Sarah och jag) utanför ica Atterdags och införskaffade grillproviant. Sedan begav vi oss till parken som ligger lite bakom ÖB och grillade. Det var jättemysigt!

Det var egentligen en avskeds grillning för Mickis eftersom hon inte kommer tillbaka till öjn förrens om ett år då hon ska studera utomlands på Samoa. Jag kommer att sakna henne :( men jag vet att hon kommer få det ruggit roligt där borta ;)
Det var mycket skratt, snack och bus när vi grillade. Jag blev jagad av Mickis för att hålla värmen, steffie och jag gungade i parken, amanda och jag joggade i sicksack mellan träden för att få lite värme (varav någon skum bilist hängde ut med sitt huvud å ropade på oss, så vi smet tillbaka) och mickis sprang omkring lekte supermannen med sin röda filt. Vi är mogna ;) men man måste leva lite! "vad gör det, om hundra år, när allting kommer kring".


Här sitter vi och mumsar mat och myser :) Foto taget utav Mickis.




Vi började frysa lite väl mkt i slutet så då packade vi ihop.
När jag kom hem blev det full planering med game-gänget om vad i skulle göra på kvällen. Det slutade med att vi sågs å åt på Texas Long Hold och deras smarriga hamburgare. Sedan snodde vi ett allrum på mejan och spelade munchkin. Vi som umgicks under middagen och spelade var Kakee, Hjort, Rasmus, Jonas, Johnny, Jimmy, Magnus och jag. Våran munchkin match tog 3,5-4 timmar!!! helt galet. Men det var riktigt roligt :) jag hann bli en episk "muterande samurai munk cleric med rocket boots och hong kong thong, skjuter med en upprepande pilbåge pilbåge pilbåge och bär omkring på en electric radioactive acid potion". Oja! inget konstigt med d ^^

Dags att sova, e trötter :) Men valborg har varit riktigt lyckad, även ytan en majbrasa! ^^

Nattinatt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0