Lovely weekend

Vilken mysig helg det har varit!
Jag vill i förväg meddela att om vissa saker låter konstiga eller om det finns skumma stavningar så skyller ja på bakfyllan idag ;)

----------------------------------------------

Men one thing first!
Nu har jag börjat få en rätt så bra rutin på min vardag, det börjar med skola kl 10-17 (+- någon timme) sedan hem, gå på promenad, varva ner någon timme å sedan försöka sova. Ett undantag e onsdag då jag ska försöka gå på vattengympa pass.


Men med tanke på vardagen så ere jättemysigt när det nalkas mot helg.
I fredags träffade jag Mickis. Jag följde med henne till claes ohlsson där hon köpte lite grejer som hon behövde till sin flytt, för snart försvinner hon hem till Forshaga/Karlstad och sedan till Samoa :'(. Måste bara påpeka att jag e grymt avis på att hon ska få åka till Samoa, vill oxå! ;p
Sedan knatade vi hem till henne och bakade lite, handlade middag och hade en mysig fredagskväll.
 
I lördags hade jag en super rolig heldag med Pandan (Amanda) och Steffie. Först gick vi omkring lite i Visby, jag behövde hämta ut ett paket å alkolisten Amanda (haha!) skulle köpa lite dricka på systemet. Medans vi strosade runt i innerstaden såg vi att "Visby glass" hade ett jippo med att ge ut gratis glass. Vi gick dit och fick smaka alla deras kulglass sorter samt deras mjukglass med alla sorters topping :D Vilken lunch! och allt var gratis! och man fick ta hur många portioner man ville. Det var cirka 10 glass sorter.
Efter glassen började vi frysa, så då fortsatte vi att vandra i Visby och köpa lite småsaker i några butiker, sedan gick vi in på ett café och beställde varma drycker (café latte, smaksatt café latte och chai latte).
Efteråt gick vi till Ica Atterdags för att köpa proviant till årets första grillning!

Grillningen var otroligt rolig och mysig! Det var egentligen meningen att vi (jag, Amanda och Steffie) skulle grilla med några andra, men de andra tänkte grilla hemma hos en annan på dennes gård och vi ville hellre grilla nere vid vattnet, så vi smet dit ist å joinade upp dem senare å partajade loss.
Det blåste dock som tusan nere vid vattnet så vi hade lite problem med att få igång engångsgrillen. Det slutade med att vi sprang in bakom muren och försökte få fyr på grillen och sedan bära tillbaka den till grillplatsen. Problemet var bara att när vi fick tillbaka grillen vid vattnet så var d enbart någon enstaka kolbit så rök, så vi slängde in hushållspapper och kartongbitar och eldade, och vips hade vi en grymt bra glöd!
Efter att vi hade ätit började vi frysa, så för att hålla oss varma lekte vi "kull" och sedan dansade vi midsommardanser kring grillplatsen. Det måste ha sett riktigt knäppt ut :p men roligt var d! hur gamla var vi nu igen?
 
När vi hade sett solnedgången vid havet begav vi oss till resten av gänget och festen :) Tyvärr kunde inte Steffie följa med på festen så vi fick vinka av henne utanför huset. :(
Väl inne på partajet blev d snabbt en fylla för mig. Vi spelade några spel, ett av spelen var "tjejmiddag" vilket var lite ironiskt med tanke på att majoriteten utav dem som var på festen var killar ;p
När klockan blev 01:30 bestämde jag och Amanda oss för att leta upp några andra vänner som skulle festa på surfers eller leffes. Det slutade med att vi fick ett litet sällskap utav Jimmy, Johnny och Jerker som också ville festa vidare.
Det var smockfullt på surfers så där orkade vi inte gå in, och när vi kom till leffes så hade de stängt. Det slutade med en konversation på adelsgatan och sedan sa vi godnatt och knatade hem var för sig.

Men d var verkligen en riktigt mysig och lyckad helg! :)

Nästa helg kommer ja vara på Fårö med föräldrarna, längtar!


Hoppas att ni också haft en riktigt lyckad och rolig helg!


Här kommer bilderna från igår!

Årets första grillning


Tänk er på sommaren, d måste vara perfekt för folk som grillar att spana in folk som badar medans de väntar på att glöden ska bli bra.


Här kommer musketöserna med grillen, som tändes på andra sidan muren ^^



Här är vi hungriga, väntar på att våran mat ska bli klar.



Visst ser det ut att vara varmt? ;p



Jag och Steffie väntar på att mate ska bli klar ^^



Älskar den här bilden! Den säger allt :) Det är såhär jag minns kvällen oxå, en massa skratt, glädje och mysfaktor :)



Vi fick även hundbesök, Saga hette hon :)



ahaha årets bästa bild ^^ <3



Solnedgång


Paaaaaaaaaaarty!


Här är vi i full färd med att spela "tjej middag" ^^


En trött Hjort och glad+full CF

I en diskussion kring en fråga i tjejmiddag spelet ^^

CF gav upp och deckade :p Björn njuter av tystnaden ^_^

Kommentarer
Postat av: Justine

Kul att du har haft en dunder mysig helg! :D

2011-04-17 @ 22:02:00
URL: http://justine-minvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0