barndomsfilm - nostalgitripp

Var inne på "filmtipset" och rankade några filmer som jag har hunnit se under den hektiska veckan i skolan. På något vis hamnade jag på gamla svenska barnfilmer, och där hittade jag två av mina absoluta favorit kortfilmer som liten.

Den ena hette "inga rövare finns i skogen" och var en läskig och spännande film som handlade om en kille och tjej som försökte skydda ett pärlhalsband från rövare.




Den andra heter "Allrakäraste syster" och är en fin men sorglig historia om tvillingsystrar. Som liten var ju vissa saker "magiska"... för mig var rosenbusken i filmen t.ex. väldigt magisk. Det är nästan lite sorgligt att titta tillbaka på filmen och inte ha samma känsla och syn på allting längre.

Kommentarer
Postat av: Justine

På tal om nostalgi. Nintendo ska släppa ett nytt Kid Icarus xD Den som kom ut senast kom ut 1986 eller nåt xD

2011-04-02 @ 21:00:50
URL: http://justine-minvarld.blogspot.com/
Postat av: carro

haha ja jag såg d :p hoppas att d e spelbart i jämförelse med d som kom till nes ;)

2011-04-04 @ 18:10:27
Postat av: Nina

Åhh, jag tittade också på "Allrakäraste syster" igen för inte så längesen! Vilka starka minnen man hade från att ha sett den när man var liten.. Men nu när jag tittade på den igen upptäckte att rosenbusken är av plast och så vidare... inte riktigt samma sak.. :P

2011-05-21 @ 16:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0