Work in progress

Jag tänker inte luras längre, det går helt enkelt inte att uppdatera bloggen, men däremot tänker jag försöka skriva så fort jag kommer ihåg bloggsidan ;) Tänkte dessutom fokusera min blogg lite mer åt det jag faktiskt håller på med - spel och programmering.

Just nu håller vi på att göra ett spel utifrån koncept som alla i klassen skrev i höstas.
Vi delades in i grupper. Den gruppen jag hamnade med består utav två grafiker (Juan och Björn) samt jag och Filip som programmerare.
Vi har nästan ett fungerande spel, det är liiiite saker som måste fixas för att spelet ska kunna användas utan en massa felmedelanden eller laggar.
 
Verktyget/verktygen som vi använder oss av för att göra vårat spel just nu är ett program kallad "Torque", vilket jag anser är mkt mer simpelt än C++, fast det är fortfarande ett knepigt program.
För att programmera i Torque använder vi programmerare oss av ett program kallad "Torsion".

Vi valde att köra retro-style, vilket är totally awsome! 16-bitars mode. Jag tänkte lägga upp några av bilderna som grafikerna har gjort till vårat spel, så får ni se den snygga grafiska delen till spelet som kommer bli så himla grymt!
För att våra duktiga grafiker ska kunna göra ett så snyggt 16-bitars spelgrafik har de använt sig av ett program kallad GamersGale (tror ja det hette).


Snart smiter jag hem till sthlm en snabbis, ska bli skoj :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0