Musicmania

Hehe då var det två veckor sedan bloggen uppdaterades igen.... Men för cirka en vecka sedan skrev jag ett långt inlägg som jag hade lagt ner mkt tid på att skriva.. inte som de här inläggen där jag bara skriver ner allt på en gång och publicerar utan korrekturläsning etc... men hela det inlägget försvann..poff... hade anntagligen suttit för länge och skrivit på inlägget, eller så var det censur eftersom jag skrev om politiska ämnen... men men..jobbigt!

Vad har hänt sen sist? en hel del festande, nytt jobb, konsert, fått biljett till U2!!.. jaa, lite sånt.

Följde med pappa på konsert och såg David Byrne, sångaren från Talking Heads i tisdags. Fan vilken bra konsert det var :D Måste komma på andra plats efter U2s konsert i gbg för 2-3 år sedan.. Fast vad förväntar man sig när det är flummisen från Talking Heads och Brian Eno som har sammarbetat? Då kan det nästan bara bli bra.
Tycker verkligen att mycket av musiken Brian Eno har gjort är så bra och det är kanske inte så konstigt med tanke på att han har varit med och producerat låtar på nästan alla U2 skivor.
Egentligen var det mamma som skulle följt med på konserten men eftersom hon inte mådde bra fick jag ta henes biljett. 
Vi granskade publiken och kom fram till att nästan alla var meddelålders, jag var den enda tjejen där i min ålder fast det fanns fler killar i samma ålder, några var nog något yngre och andra något över.
Hela konserten slutade med att nästan alla stod upp och dansade, rockade och släppte loss till musiken, lite pinsamt och lustigt att titta på medelålders som släpper loss... men samtidigt måste d va lite kul för dem att få känna sig som om de vore på en konsert när de var 18 igen.



Har lyssnat igenom U2 nya album nästan hundra gången känns det som. Ett riktigt bra album! starkt! vackert! genialt.
Alla låtar är bra utom en som jag verkligen inte klarar av att lyssna på av någon annleding. Men U2 biljetten är fixad så i sommar kommer jag äntligen att få se mitt favoritband igen! Underbart! Har kommit in i en riktig U2 fas nu, bara massa U2 hela tiden.
The Edge är så grym på sin guitarr, och Larry rockar så bra på sina trummor. Adam gör ett hästjobb på basen å bono skrollar på med sin ljusa röst. Gogo för the Edge och Larry :D

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag gillar David Byrne!

2009-04-06 @ 00:19:42
URL: http://senanatter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0