u2 nya låt.....är ingen hit

Besviken!!!


Nu har jag suttit och lyssnat på U2s nya låt i några dagar och jag kan kort och gott säga att jag är besviken! 
När man såg att namn som Brian Eno och David Lanois har varit med och producerat låten så undrar man hur det kan  ha gått så fel?

Jag tycker att det är bra när en artist utvecklas och göra nytt material och sound, men när man lyssnar på "get your boots" så tycker man nästan att U2 kunde ha gått tillbaka och gjort ett album som liknar/haft influenser/inspirerats av deras tidigare album som tex "war", "pop" eller "achtung baby".

Men nu vill jag inte låta som någon sorts recensent eller kritiker...uuff.. Men jag måste få klaga på ytterligare en punkt och det handlar inte om själva soundet i låten...utan om texten. Vilken hemsk och löjlig text!!!!! Jag brukar lägga stor vikt på U2´s texter men den här texten var ju bara....störtlöjlig, som Baloo i djungelboken skulle ha sagt.

Tack för att The Edge finns och försöker rädda låten.

Jaja, nu ska jag nog gå och sova snart.. imorgon ska jag till tandläkaren och sedan jobba som lärarvikarie igen.

Nattinatt.



Kommentarer
Postat av: Nina

"I don´t want to talk about wars between nations... Not right now!"



Vafan är det här för skräptexter! :P

2009-01-27 @ 22:20:40
URL: http://nina-aidas.blogspot.com
Postat av: Carro

Eller hur! Till och med vi kan skriva bättre..



hoppas resten av skivan e bra! För vi kommer ju med stor säkerhet dra på konserten även om skivan e kass.. och hoppas att de spelar en massa gammalt material :P

2009-01-28 @ 22:18:01
URL: http://candelarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0