6-årings tankar

Nu var det dags att uppdatera min blogg som jag alltid gör cirka en gång i veckan hehe....  Fast nu var det två veckor sedan.

Hänt en massa skoj under de här två veckorna och det finns en massa skoj att se fram emot. Känns bra att ha en hel del roliga aktiviteter och annat att se fram emot. Yäy!

Jag har jobbat på en förskola i två veckor och det var nog ett av de roligaste jobb som jag har haft. Nog ett av det mest krävande också.
Nu sitter jag och varvar ner på recpetionen (jepp, im back baby) fast bara för idag. Stressen sitter nog i ett tag till iofs.

En rolig grej från när jag jobbade på förskolan:
Vi sitter i matsalen och äter. Jag sitter vid ett bord med två av pojkarna som kräver mest uppmärksamhet och några lugna tjejer. En av pojkarna beter sig illa under lunchen och leker med besticken. Jag säger åt honom flera gånger. Han lyssnar ibland men vissa gånger vill han ha ännu mer uppmärksamhet. En av flickorna tittar länge på honom och tittar sedan upp på mig och säger:
- Vet du? Jag tror att tjejer mognar snabbare än killar.
Från en liten tös på 6 år! Jag blev så förvånad och började skratta.
Hon fortsätter med sin teori:
- Vi tjejer är ju mycket modigare än killar också.
Jaaa, håller man med?

^_^

Kommentarer
Postat av: Marcus

hahah, Modigare!! jooooovist!!!!

2009-02-21 @ 17:54:22
Postat av: Carro

pft klart tjejer e modigare :D på vissa grejer iaf ^_^

2009-03-01 @ 20:10:19
URL: http://candelarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0