Upprop

Igår var det upprop i skolan. Vi var mellan 120-150 pers som satt i salen (3 olika program inom spel och grafik som hade upprop i samma klassrum samtidigt). Jag fick reda på att det finns en till tjej i min klass, hurra! Iofs är det nästan roligare att umgås med killar men jag behöver mina tjejkompisar. Måste bara hitta henne, klassrummet var fullsmockat igår.
Jag lärde känna två tjejer på nästan en gång igår. Det var roligt! efter uppropet skulle de flesta gå till student centrum för info men det hade vi tjejer redan fixat så vi gick och tog en kaffe vid biblioteket.
Efter kaffet gick vi omkring lite i centrum och kikade in i affärer (jag hittade ett jättefint drakhalsband som ja måste skaffa). Senare på kvällen drog jag över till den ena tjejen och så körde vi en liten spel+drickkväll, vi lirade archlord :D Så jäkla kul! Väldigt likt WoW förutom att det är gratis ;) och så har den fler buggar och annat som irritera mig, men i det stora hela var spelet grymt roligt!

Jag har längtat så länge efter att få träffa andra gamers. Nu satt cirka 135 pers i samma lokal som är spelintresserad (antar jag). Att kunna sitta uppe och LANa med andra geeks precis som jag :D - vilken dröm! 
Känner mig väldigt positiv, det här kan blir riktigt roliga år! Det gäller att plugga som fan i skolan och hoppas att personerna som är i min klass är sköna typer. Annars blir det jobbigt.
Jag fasar för våran första kurs; att kommunicera i tal och skrift. Jag kan höra Stefan säga något i stil med "det där har vi ju hunnit övat på under journalistiken" men det känns fortfarande inte bra. Usch. Skolan börjar på fredag och imorgon har Game ett upprop med oss spelutvecklare. sweet.

Idag ska jag jaga massa grejer som behövs till huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0