Sista dagen på Fårö

Idag har jag badat med pappa i havet. Det var iskallt i vattnet! Men det var kul att ha hunnit bada en sväng i Sudersand innan jag drar iväg till Visby.
Mamma och jag somnade i varsin soffa under eftermiddagen och nu känner jag mig lagom seg.
Börjar bli skitnervös inför tisdag och onsdag. Skolan börjar på onsdag.

Har drömt oroligt några dagar i rad och jag tror att det kan bero på den nya omställningen, dvs skolan och den nya miljön.
Jag minns en av drömmarna bara för att det kändes så konstigt när jag vaknade. Minns inte vad som hände i drömmen men jag minns slutet. Jag var ute med en kompis och hennes kompis Emma. Helt plötsligt blev allt riktigt kolsvart och Emma ville gå åt ett håll som jag på något vis visste va farligt. Jag försökte prata med henne men hon fanns inte kvar. Då vaknade jag upp, fast jag fattade inte att jag hade vaknat. Jag ropade ut "Emma" i ren panik (mitt rum var kolsvart så jag såg verkligen ingenting) och fortsatte att ropa ut hennes namn ett tag... Det tog säkert en minut innan jag insåg att jag hade vaknat och att det hela var en dröm. Det tog några ytterligare sekunder innan jag förstod att jag var i min säng på Fårö (allt var som sagt kolsvart i rummet, som ett mörkerrum)....  Jag hade svårt att somna om igen. Det kändes riktigt obehagligt att vara vaken och inte förstå att man var vaken utan trodde att man fortfarande var kvar i drömmen. Hoppas det var första och sista gången som jag behövde uppleva det där.

 Har varit mysigt att umgås med föräldrarna på Fårö, men jag har nog varit lite stirrig.
Nu ska vi käka grillade hambrugare, grönsaker och potatissallad. mums.

Hajdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0