Början som ö-bo

Nu har jag lämnar Stockholm.
Dagarna innan var intensiva och det var mycket som hände och som jag skullle göra. Men jag hann med nästan allt och det känns bra.
Jag gillar inte"hejdån". Jag försöker undvika sådanna samtal och känslomässiga tillfällen om det går, vilket jag även gjorde den här gången. När vissa försökte leda in samtalet  på det ämnen så försöker jag prata bort det. Hoppas jag inte sårade någon.
Dagarna innan jag åkte träffade jag vänner.

Sista dagen packade och sorterade jag det sista. Jag städade, tvättade, dammsög, lämnade in cykeln i föräldrarnas cykelrum etc. Sedan gick jag och Nina och satte oss vid en japansk restaurang och åt en mysig och god middag. Vi avslutade det hela med att ta en drink på bishop arms. Hehe kanske inte är det första stället som man går till för att få en drink. Men så blev det, och drinkande blev riktigt läckra. Ska lägga upp bild på bloggen sen.

Min flygresa till gotland på torsdagseftermiddagen blev lite läskig. Det blåste rätt kraftigt den dagen fast starten funkade smidigt och bra, likaså när vi va uppe i luften. När vi skulle flyga ner för att landa blev det värre, då fick planet för sig att dansa en "shake shake" dans å planet studsade och ruskade till rätt mycket. Jag insåg något ironiskt. Jättemånga som satt i flygplanet försökte titta fram i vad som såg ut som ett depserat försökt att få se vad kaptenen höll på med. Såg lite roligt ut.
När jag landade fanns mina underbara föräldrar där och välkomnade mig. Vi hämtade ut mitt bagage och körde vidare till stugan som jag kommer att hyra under första året av min student tid.

Vi la in alla kartonger och grejer, betalade för hyran etc, sen drog vi till min skola, jag ville betala in kåravgiften några dagar innan så man slipper stå och trängas med alla andra den 25e.
Sen drog vi och åt på en sjukt mysig restaurang vid krusmyntagården. Underbart god mat!
Efteråt drog vi hem till Fårö.

Nu kommer jag att vara på Fårö till den 24:e  för att sedan åka ner till Visby och börja mitt studentlivet där. Läskigt.

Sådär, nu finns det en liten uppdatering på vad som har hänt. Inget mer gnäll om en ouppdaterad blogg ;)

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0