Gotland, Fårö, Nya landet

Nu är det äntligen påsk! Jag har smitit från jobbiga Stockholm (och läskiga blåkulla) till härliga Fårö. Njuter för fullt!

Flög till Fårö idag med mamma. Jag hatar som sagt att flyga men jag börjar bli bättre på att hantera allt. Det värsta var att vänta vid terminalen och att sätta sig i planet (har nog att göra med min klaustrofobi). Flygresan gick snabbt eftersom jag hade mamma med mig och vi satt och pratade under hela flygningen. Det värsta var (som alltid) landningen. Vi började landa och jag tyckte det var konstigt att man aldrig kunde se marken (det var väldigt molnligt den dagen). Helt plötsligt börjar planet "gunga" (i brist på bättre ord) och stiga igen. Kapten ropade ut att det var för dimmigt för att kunna landa på Visby flygplats så vi fick åka upp igen och flyga runt några varv. Någonstans där rykte det kraftigt i planet så att till och med mamma som är så cool-lugn med att flyga greppade tag om min hand (inte tvärtom, fast vid starten var det jag som tog tag om mammas hand ett litet tag).
till slut berättade kaptenen att siktet hade blivit bättre och att vi skulle testa att landa. Det gick rätt bra :D Vi kom ju ner! När kaptenen hade bekräftat att det var dags för landning skämtade jag med mamma om att man kanske skulle ta och bli religös ifall det skulle hända något. Skämtet uppskattades si-sådär tror ja.
På flygplatsen väntade pappa, Johannas kille och en glad vovve (som väntade på någon annan men såg så riktigt glad ut på alla som gick förbi).

Nu har vi varit på långpromenad vid stranden och hittat flera döda flundror, andra skelettdelar från djur, massvis med snäckor, stenar med fossiler och en supervacker solnedgång.... Ser fram emot resten av dagarna här!

I veckan som varit har det varit en massa jobb (är i och för sig bara torsdag idag så veckan är inte slut).
I tisdags var jag och Nina ute och käkade på en restaurang. Det var verklgen supermysigt! Hela den kvällen var verkligen supernice! En perfekt kväll haha.
Vi käkade gott, drack gott och allt blev billigare än jag trodde. Hur bra som helst. Vi stannade tlls dom stängde (22:00) fast vi gick typ 22:20 tror ja.
Vi snackade verkligen om allt, och snackar man om allt så kommer man ju in på gayporr (öhm....). Under det temat uppkom våran första rapp... Eller lyrik till första låten?
"jag är tjej, inte gay, det här är inget för mig". Haha....geeky?. :D

Oh well, nu ska jag mysa mer med familjen.

Glad påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0