Att vara sjuk...

...Är inte kul.
Nu har jag gått och fått en jobbig förkylning.... usch!
Men det är intressant att de flesta förkylningar följer ett visst förkylningsmönster.
* Börjar med att bli snuvig och nyser  mkt.
* Dag 2 fortsätter på samma sätt fast du börjar känna av lite i halsen å svettas en massa.
* Dag 3: Du börjar hosta och förlorar smak och lukt sinnet.
* Dag 4: Nu har du alla förkylningssympton (hosta,feber,hals,nysning,snuva) tillsammans under en dag! Grattis!
* Dag 5. Känner du fortfarande ingen smak eller lukt. Hostan har slutat men du snuvar och har ont i halsen.

Jag hoppas att Dag 6 kommer bli typ: Grattis! Du blev helt återställd under en natt..

Just den här helgen hade jag så mycket roligt planerat.. Det var helt fel helg att bli sjuk på! 
Skulle träffa Suz, gå på TN med Nina och Stefan, grilla med några vänner och gå på min kusins man 40 års fest!
Suuuurt.

Kul att många ringer till en när man e sjuk.... för det är just då man inte orkar prata så mkt i tele.. (läs: ironi).. Jag har fått fina kommentarer om min förkylning under samtalen.
- Är du bakfull?!
- Men herregu vad har hänt?! Är du ledsen?
- Är det Carro?
- oooj. Du är sjuk!
- Haha så du låter!

Tack tack, love ya....

Men det är trevligt att få några samtal. Piggar upp. Nu vill jag bli frisk och sno åt mig lite solsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0