Medias bevakning

Under journalistik utbildningen lärde vi oss att medias bevakning av olika händelser var långt ifrån felfria.
Jag minns att en lärare pratade om hur mycket information man själv kunde söka upp om någon/något via tidningars artiklar och tvnyheter.

De flesta har nog läst om den hemska massakern som skedde i Finland...igen.
Jag läste texterna som fanns och insåg att man kunde söka upp rätt mycket om människan som hade gjort det hela. Om man ville. Så jag började söka lite av ren nyfikenhet. Jäklar vad man kunde hitta! Det är nästan läskigt. Man började med videorna på youtube och vidare till andra sidor.
Är det rätt att media skriver ut så mycket fakta? Jaa kanske, men det måste vara riktigt jobbigt för mördarens familjen.
Och så blir jag irriterad på att mördaren använde sig utav ett alias till en helt okej synth/elektron/dark synth "grupp"... gaah.


      

älskar roliga löpsedlar ^_^



Kommentarer
Postat av: LaduLaser

Bah, hatar såna där löpsedlar i stil med "1700 svenska 18-åringar säljer sex". De berättar ju aldrig VART man kan KÖPA! :P

2008-09-23 @ 23:13:19
Postat av: Carro

Hahahaha provocerande! ^_^ Men nu var ju bilden rätt liten.. annars stod det att det var mest grabbar som sålde sin kropp.. så nu blev du väl inte lika intresserad? ;)

2008-09-25 @ 19:08:23
URL: http://candelarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0