Jakten på den röda soffan

Fan vad allt gick bra ikväll med soffan!

Sjukt bra bilkörning, toppenbra sällskap, enkelt att hitta, lätt att hämta soffan, lätt att få in soffan i nya lyan... ja allt känns faktiskt riktigt toppen!

Marcus kom hem till mig och så lånade vi pappas kompis släp och körde iväg till Sulssen för att hämta upp Stefan... Så nu kan vi alla vägar som finns kring slussen! Våra logiska slutsatser till hur vägarna borde vara för att vi skulle kunna åka rätt blev helt fel. Ja undrar vilken virrepanna det var som fick bestämma vägarna vid slussen från början.
Men till slut så blev det rätt. Jag är fortfarande grymt imponerad över att Marcus körde bilen så bra i slussen med ett släp! Big credit! (visst e jag snäll, har inte skrivit något elakt alls om dig än så länge). Fast det blev nån liten u-sväng och körning över heldragna linjer. ;)

Stefan var punktlig så när vi hade raggat upp honom så drog vi iväg till Nacka där min röda efterlängtade soffa fanns. Och grabbarna hittade utan GPS! Fast Stefan hade på sin GPS men vi skulle ha hittat utan den....konstigt.. fast det var bra att den var på ifall det skulle ha blivit något fel någonstans.

Men sen började grabbarna skrämmas om att soff-ägaren kanske hade den på högsta våningen utan hiss. Jag hade ju gått omkring i en falsk trygghet av att de bodde i villa.
Som tur var hade grabbarna fel.

 Vi åker i bilen och letar efter rätt nummer på rätt adress:
M - "Men du kan ju inte säga att de bor där bara för att det är en villa"
C - "Men de gör ju det, rätt nummer och allt!"
S- "Jaaa... det verkar som det"

Soffan bar killarna, jag tog kuddarna. Den passade precis in på släpet, bra jobbat!
Vi for vidare till min lägenhet inne i stan och körde förbi kära slussen igen, men den här gången blev det inget krångel. Stefan verkade överleva i baksätet med kuddarna. Såg ju riktigt mysigt ut!
Grabbarna bar upp soffan till nya lyan och det gick riktigt bra! Jag tog kuddarna.
Marcus fick se lägenheten dessutom. Kanske var lite mörkt eftersom jag inte har lampor överallt. stefan såg den för andra gången.
 Kom gärna på fler bra tips på vad jag kan göra för skoj av min hall ^-^

Nu tyckte jag marcus va lite wrong dock...sitter på msn å säger att ja ska sy eget soff-överdrag..*hrmf*

Men det var en riktigt nice kväll och allting gick verkligen bra. Vi blockerade vägen litegrann när vi skulle bära upp soffan till mina nya lya, men ääääsch, vem bryr sig? Bara bilisterna som skulle förbi.

Så tack igen för all hjälp grabbar! Ni blev mina änglar för den här kvällen.

Dagens fråga: Hur många tullar finns det i sthlm?

Kommentarer
Postat av: Marcus

tullar" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmstullar



:D

2008-09-17 @ 21:41:08
URL: http://jaja, det är på väg!!!
Postat av: Jonna

Kul att höra att det gick så bra, ska bli spännande SÅ nyfiken paffen

2008-09-17 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0