Lönehelg // control

Nu har man äntligen fått sin lön! Yes! Äntligen lite mer cash i fickan.
Jag har spenderat min lördagmorgon och förmiddag med att hjälpa mamma och pappa att rensa ut allt som fanns på vinden. Det blev ännu en nostalgitripp tillbaka till barndomens lektid. Jag hittade bland annat mina (och pappas) gamla bilar som jag lekte välidgt mycket med.

Drog hem till föräldrarna igår och tittade på filmen "Control" som är regiserad av min favoritfotograf Anton Corbjin. Jag ville egentligen se filmen på bio men det var helt okej att se den på tv.  Det är alltid mysigt att se på film med föräldrarna.

Här är trailern för er som inte har sett eller hört något om filmen.




Nedanför har jag lagt upp några bilder av de bilar som jag lekte med som liten.







Kommentarer
Postat av: Anonym

När du var rejält liten var min favoritbil Porsche 959 - en sån som du krockade med polisbilen :) En riktig drömbil 1986! Den skulle kosta 1,6 miljoner när den presenterades och tillverkades i bara c:a 200 exemplar om jag inte minns fel. Efter några år kunde begagnatpriset vara runt 4 miljoner! Synd att veckopengen inte riktigt räckte till. Kul med bilar, ellerhur? :)

2008-10-26 @ 22:27:36
Postat av: Steffo

Sorry, mitt namn försvann i föregående inlägg. Hur gick det bland "dragqueenarna" nu då?

2008-10-26 @ 22:30:38
URL: http://www.steffoboy.cjb.net
Postat av: Carro

OJ vad coolt!:D synd att pappa bara köpte en leksaksbil till mig och inte en riktig :P

Du kan få leka lie med min Porsche 959 bil om du e riktigt snäll! Om du blir snorrik får du skaffa en sån till dig.. och en till mig :D



Dragqueenen var helt klart intressanta, men jag går nog inte på nåt sånt igen haha. Kanske var tur att du missade det hela ;).

2008-10-28 @ 20:19:44
URL: http://candelarias.blogg.se/
Postat av: Nina

Kul med filmtips där! Måste absolut se den där filmen Control! Men han var väl inte så väldans lik din syster ändå? :P



Åh vilka fina bilar du hade! Jag hade också några såna liknande, tyckte de var så vackra och söta att titta på...

2008-11-02 @ 21:50:14
URL: http://nina-aidas.blogspot.com
Postat av: Carro

Han e lik min syster till sättet knäppgök :P



hahah tyckte jag med, fast det var roligast att leka med dem :D

2008-11-05 @ 19:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0