wow

Hej hej!

Nu var man framme och har jobbat tva dagar. Vilken resa!
Flygresan dit var inte lika farlig som jag trodde, och att traffa min kontaktperson i Reykjaviuk fungerade utmarkt.

Familjen jag bor hos ar jattetrevliga. Dessvarre har de tva hundar, en katt, en massa hastar och en massa far. Haha o jag som ar allergisk! Sa jag ar lite arg pa företaget som skickade ivag mig pa det har uppdraget, för de visste om att jag var allergisk.
Fan va jobbigt d va att skriva utan vissa bokstaver. Det dyker upp konstiga bokstaver som æ och ð istallet.

Iaf, jag kanner av djuren ordentligt och försöker vara utomhus sa mkt som möjligt. Internet fungerar inte pa min dator sa jag kommer inte vara inloggad speciellt mkt.

Familjen har en söt liten flicka, Klara 5 ar. Hon talar endast islendska och danska men vi kan kommunicera riktigt bra anda. Hon ska alltid halla mig i handen, ge mig blommor, kramas och annat sött!

Utsikten ar kolossal! Man ser glaciarer, vulkaner (dah), forsar, vattenfall, sprickor och lamningar efter vulkanutbrott överallt har. Jag gjorde en kvallsutflykt igar för att se mig omkring. Jag borjade ga vid en vattenfors men blev lockad att börja vandra upp för en vulkansluttning. Det slutade med att jag hittade en massa vattenfall samt en massa haftiga djur (getter och rovfaglar) sa jag var borta cirka 4 - 5 timmar. Nar jag kom hem var Klara lite sur pa mig för att jag hade varit borta sa lange. 

Jag har akt traktor (aj aj aj), pratat tyska, franska, islendska, norska och danska med turister som inte kan engelska.
Sen har ett litet flygplan landat precis pa en aker vid huset dar jag bor. Planet akte precis ovanför hustaket... det var ratt coolt.

Idag hade jag det jatte lyxigt! Först jobbade jag hela dagen och allting gick bra. Nar jag kom hem sa skulle vi aka till deras dotters hus langre bort för grillning, gud vad gott det var! Och vet ni vad d hade?! De har en varm kella som pool utanför huset! Sa efter maten fick jag lana badkleder och sitta med en kall öl i det varma vattnet. Det kom rök frðn vattnet eftersom det va sa varmt! Det var riktigt herligt!

Jag saknar er dar hemma och tanker pa er en massa.
Hoppas ni har det bra!
Och ja Marcus, med tanke pa att jag bor pa en farm och inte har ngt internet sa ere lite som du skrev. Hur gar allting? :D
Uppdatering!

Pa tal om det, till alla lustigkurrar som skrivit massa roliga sms, glöm inte att jag e pa Island. Jag vet inte hur mkt det kostar att skicka sms fran Sverige till Island.

Bless!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0