varit vid den största varmvattenkallan pa Island

Hej hej!

Idag jobbade jag som vanligt, men efter jobbet hamtade familjens ena dotter upp mig med sin bil. Hon, hennes man, Klara och jag akte ivag för att ata pa restaurang. Det tog cirka 25 minuter dit med bil. Nar vi kom fram och at varan mat sa kom det in andra islandare till restaurangen. Manga hade inte traffat varandra tidigare, men satte sig snallt bredvid varandra och började prata. Det skulle inte förekomma i Sverige!
Jag sade min standardreplik "Eg tala ikke islendsku". :D tokbra! Ere nagon fras jag sager mer an andra sa ar det denna.
Sedan akte vi ivag för att se den stora varmvattenkallan. Det var haftigt! En massa vatten som bubblar upp fran ett berg. Det ar cirka 100 gradigt varmt vatten, alltsa kokpunkt! Sa man fick halla avstand. Vattnet anvands till att varma upp tva "stora" stader, ratt haftigt.

En islandsk man sade förut "ah sa du ar fran Sverige? Jag har en van som bor dar, i en stor stad som heter" och sa sade han nagon konstig liten stad jag inte kande igen pa namnet. "Kanner du till staden?"
"Ne ledsen jag vet inte vilken stad det ar"  sager jag.
"Va?! men det ar en jattestor stad. Det bor kanske 500 - 1000 invanare dar"
Eeeeh ja.... För den islendska mannen var 500-1000 personer i en stad mkt. För oss ar deten pytte stad.

Till Sussi: Jaaa du borde verkligen ta chansen att aka hit och jobba som ridguide! Du skulle vara perfekt för det! :D och du skulle alska det! Du borde varit har, för jag far rida sa mkt jag vill pa familjens hastar. Inte för att det förekommer.
Jag har fatt ett jobberbjudande som tourguide pa Island, kan fraga om de har jobb som hastguide oxa :)

GPS!!!!! Ingen GPS stefan! OCh speciellt inte med en mobil som tex en Iphone. Hade en kopia av dig i turistbutiken som stod och pratade med mig om alla haftiga funktioner och grejer som en Iphone hade..

Haha Nina du har ratt, vi far cykla! :D och jag tror med stor sannolikhet att vi skulle slanga kartan och köra pa instinkt efter ett tag ;)

Och slutligen vill jag avsluta med Sussis historia om björnen. Jag det ar okej. ;)




Jag och Krille skulle åka med bilen till utkikstornet med vovven.
Vägen dit var guppig och krokig, bilen orkade bara köra på 1ans växel upp för backarna!!
Sen säger jag... det finns väl inga jävla björnar här? Jo säger Krille då....!
AHA kul! jag blir livrädd och går asfort ur bilen när vi har kommit fram, in i det där jävla utsiktstornet och upp för alla trappor och kollar ner på bilen..... Ingen björn än.... Kollar runt tornet.... nää ingen björn där heller.... bäst vi går ner igen innan det kommer en björn!!
När Krille har fotat klart går vi ner igen... Han undrar varför ja går så snabbt ...?! Ja undra varför! Jag vill fan hem innan björnen kommer!!

Ut ur tornet.... Går snabbt på marken in i bilen, stänger dörrn och gasar iväg!!
"ser du nån jävla björn  här i skogen så säger du inte till mej!! Okej?" säger jag när vi e på väg ner hemmåt igen...
"Jo! då måste vi ju stanna och titta... vet du hur sällsynt det är att d en björn här" säger han då...

Kommentarer
Postat av: Piff :P

hehe 100 grader alltså kokpunkt, jag förstår inte varför jag tyckte det var jätte roligt av dig att skriva så :S men ja tackar så mkt för det goda skrattet iaf :D

hoppas du har adet bäst puffen ;)

Kramar

2008-07-17 @ 16:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0