Perfekt att köra hoj pa Island

Tankte köra lite PR för Island.. Jag borde nastan fa betalt för d!

Island ar ett perfekt land och ett bra tillfalle att köra runt med sin hoj! Eller kanske hyra en bil?Det finns nastan ingen trafik pa landsbyggden och vagarna ar bra och roliga! Ibland kan det kannas som att man aker berg och dalbana med ett pirrigt tryck mot magen.
En turist sa till mig att asfaltvagarna var ratt nya, för innan dess var det bara grusvagar. Men av det som jag har sett sa ar det en bladning av grus- och asfaltsvagar. 
Det finns dessutom en massa spannande och roliga saker att se pa vagen, sa man far vara beredd pa att göra en massa stopp.
Det kan aven förekomma att cirka 20 - 40 hastar kommer travandes pa vagarna, jag har sett det tva ganger an sa lange.
Synd att den dar hojturen till Island var/blev installd Marcus :(

För sanna som Sussi som alskar hastar sa finns det hur manga hastgardar som helst. Nagot som alla hasttokiga borde testa ar att jobba pa en gard pa Island. Det ska visst va en stor upplevelse att fa rida runt pa hastarna. Ibland far man vara "tourguide" och vara borta 7 dagar pa langa utflykter och rida genom vattenforsar, vulkansluttningar, glaciarer etc.

Jag tror att pappa och Nina skulle alska Island just för den vackra naturen. Det finns sa mycket att fotografera, och sa manga stallen/omraden att utforska. Jag skulle vilja aka hit med pappa och bila runt hela landet, som vi gjorde i Skottland. Jag skulle vilja aka hit med Nina och vandra...eller hmm, Nina+Carro+Kartlasning=Katastrof. Vi borde nog göra bussresor och se oss omkring den vagen istallet :D 

I slutet av Juli eller början av augusti tankte jag aka hem pga av allergiska besvar. Men innan det laskiga flyget tar mig hem till Sverige sa tankte jag stanna 2-3 dagar i Reykjavik och göra diverse turistutflykter, bland annat val-saffari! :D Om det ar nagon/nagra som har en massa pengar och fritid över sa far ni garna aka hit o turista med mig :P bara sms:a eller höra av er pa annat satt.

Bless!


Kommentarer
Postat av: Nina

Oj vad förvånad jag blev att du börjat skriva igen, härligt att det funkar :D Låter ju supermysigt där borta, jag vill också dit! Coolt med en varm källa som pool på tomten!



Meh, klart vi skulle klara av att läsa en karta ju! Vi kan ju inte åka buss runt heller.. borde cykla för miljöns skull kanske? :) Eller så kommer vi inte kunna läsa en karta alls, men då blir det ju desto mer äventyr! :D



Jättekul att höra av dig igen gumman! Hoppas det blir en fortsatt spännande resa. Massa kramar!

2008-07-15 @ 13:43:07
Postat av: Steffo

Låter gött där borta i det gröna men troligen isiga landet. Inga bildbevis ännu! :)



Bilfria vägar låter toppen, likaså berg-o-dalbane-vägar. Men vad ska man med karta till när det finns GPS? ;)



Synd d där med djuren och allergin. Betyder det att jag kan ta över efter dig efter att du åkt hem? :p

2008-07-15 @ 17:27:57
Postat av: Marcus

Jaaa, hojhojhojh-skoj, Jag bara måste dit!!! Vi får åka ett gäng, någre med hoj, några med bil, och sen nina på cykel :P

2008-07-23 @ 20:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0