Glaciar och regn

Nu har jag fatt ett islandskt personnummer. Dags att öppna ett bankkonto pour moi. 

Idag har det regnat hela dagen. Men det kom manga turister till turistaffaren!
Det kanns lite surt att aka hem snart... Jag har verkligen börjat vanja mig vid att bo och jobba har. Tycker mycket om familjen. Har fatt jobberbjudanden pa andra stallen, men det galler att hitta nat stalle som inte har djur att bo pa isf. Vill se och uppleva mer utav Island nar jag val ar har. Speciellt nu nar jag har ett islandskt bankkonto.
Island ar kort och gott grymt. Det ar ett land man borde besöka nagon gang under sin livstid.

FIck ett jobberbjudande i England haha, det kom in nagra fran England i turistbutiken och hörde mig prata med en annan turist. De trodde att jag kom fran england och undrade om jag ville jobba som au-pair (vet inte riktigt stavningen).

Iförrgar var jag pa langpromenad igen, och vandrade upp för ett annat berg som hade nagot spannade vitt i mitten som jag ville utforska. Det visade sig vara en glaciar! Skoj skoj. Familjen tyckte att jag var knapp som gick anda dit bort, det tar ju flera timmar. Jag rakade dessutom vandra upp för en plats som hade en massa smasten. Sa lange man inte tankte pa att det var en massa smasten sa gick det jattebra att knalla. Men nar jag hörde hur stenarna slog ner i marken nedanför blev man lite orolig och insag att man sjalv skulle rasa ner. Vilket jag sjalvklart gjorde. Rev upp handen, slog i benet och ryggen. Klantarsel Carro. Men det var det vart!

Dags att "spiiiiiiiiiiiiiiiiiise" som klara sager... Ata mat.

Bless.

Kommentarer
Postat av: Snorlax.

Var det därför du försvann när vi snackade eller?

Rutten haj låter spännade.

2008-07-22 @ 20:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0