Föl och val

Igar akte vi över till dottern i familjen för att grilla. Vi grillade val och föl.... (Kan se Sussis min framför mig nar hon laser att jag har atit ett föl).ojoj.
Vagar man skriva att det var gott?
Jaja, ni borde testa att ata val, det var riktigt gott! Jag blev lite förvanad över att köttet var rött men kom sedan pa att det inte alls var konstigt att köttet var rött!

Det verkar vara helt normalt att folk kommer pa besök hos varandra hela tiden. Hos familjen jag bor hos kommer det alltid över nagra manniskor varje dag och halsar pa. Det var samma sak nar vi var hos dottern och grillande. Folk tittade in och halsade pa och akte sedan ivag igen. Valdigt mysigt och trevligt. Vill ocksa ha det sa! För aven om man bor pa landsbygden (vi bor i en dal, omringad av en massa berg) och inte kan se till narmaste granne sa ar man aldrig ensam. Det kommer alltid folk och det ar alltid mycket som hander.

Hasten har förresten fatt sitt föl nu Sussi! Det var den vi grillade till middagen.... skoja bara!

Har kommit pa att jag har blivit sa lugn har! Under de första dagarna var jag helhispig (storstadstjej) och fattade inte att saker och ting kunde ta sin tid. Nu har jag blivit mycket mer avslappnad och ser inte alls fram emot storstadsstressen.
Traffade pa en tjej som sa att nar man gör sadanna har resor sa förandras man som person. Jassa? Far satta Nina pa prov och se om jag har förandras sen.

Man har blivit sa van vid den underbara naturen och vackra utsikten. Kan inte första att jag ska hem snart. Vill inte. Vill sjalvklart traffa alla nara och kara... Men jag vill samtidigt stanna har ett tag till. Det ar sa otroligt vackert och underbart land. Kan tanka mig att bo har nagra ar!
I flera ar har jag sagt att jag ska jobba eller plugga i Skottland. Det lustigaste ar att Island liknar Skottland ratt mycket (naturenmassigt). De har höga berg, forsar, forsar som formar sig som vattenadror pa marken, snötoppade berg, vagar som ar som berg-och-dahlbana och underbara manniskor. Nar islaningar pratar engelska later det som att de har en skottsk accent. Sa det ar nastan som att bo pa skottland!
Mitt nasta projekt far bli att jobba vid Oban i Skottland eller Reykjavik i Island.

Nu vill Klara leka... eller "laje" som hon sager. Vi spelade baseball och fotboll igar. Idag blir det nog Nintendo DS. Eller barbiedockorna? (hoppas pa DS!) 

Bless bless


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hejsan!

Blundar å försöker se den vackra naturen, lite avis på dig som får njuta så :) för nu är jag i stan så har ju massa att läsa ikapp här :D

men nästa år ska jag få så mkt natur så det står mig i halsen.

Har du tagit reda på om alla är släkt med varandra, jag kanske har frågat det förut? OMG :P

Massa kramar

2008-07-27 @ 01:53:11
Postat av: sussi

"Hasten har förresten fatt sitt föl nu Sussi! Det var den vi grillade till middagen.... skoja bara!

"



HAHAHHA vad rolig du är.

Men asså varför äter man FÖL och inte en häst istället?



2008-07-27 @ 20:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0