and there was light

Lite lustigt hur vissa saker påskyndar vissa processer. Till det positiva! (tror Stefan fattar vad jag menar)

julen har varit ruggit bra, förutom dagarna då jag mådde dåligt... då missade jag sussis födelsedagsfest, pubkvällen med chicken å katten och tillfället att umgås med några vänner.

Jag har däremot haft lite julfirande med Nina, det var mysigt! Tagit hand om Dumle, varit med föräldrarna och slappat. Så som julen ska vara.

Idag har jag försökt fixa lite ljus i hallen. Det var något fel på strömmen just i hallen så jag felanmälde och elektrikern kom och fixade problemet. Killen som hade haft lägenheten innan mig hade dragit elen själv, och självklart dragit den fel. Men nu skulle det fungera. Jag hämtade ner några lampor (i omgångar) från vinden för att hänga upp. Men lägenheten verkar inte vara anpassad för en 170cm lång tjej. Jag tog fram pallen och stod på tå men nådde inte upp till tak-kroken. Testade att ta en stol och stå på tå men det hjälpte inte. Jag tog fram skor med lite högre klack för att nå upp och fick fast lampan men då visade det sig att lampan var sönder. Hämtade en ny lampa och fick upp den men då hängde lampan ner så mycket att den var i nivå med huvudet. Ville se om den fungerade och det gjorde den.
Jag tog ner den och fixade så att lampan inte hängde ner så mycket och vinglade upp på stolen igen. Fick i lamphållaren i kroken och satte in strömsladden. Vad tror ni hände då? Lampan sluta att fungera. Nu tar jag ledigt! 


Kommentarer
Postat av: Marcus

Hey shorty.... :P Var han verkligen elektriker den där snubben du bjöd in :P hehee

2009-01-01 @ 19:43:39
Postat av: Carro

Haha faktiskt! Men nu kommer ju du över på lördag så då kanske du kan hjälpa mig å se vad problemet kan vara :D

"jaaa vilken bra idé Carro".

2009-01-01 @ 22:05:53
URL: http://candelarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0