Mammas födelsedag!

Idag (22 Dec) fyller mamma år! :D det ska firas i föräldraras nya lya med släkten. Ser redan fram emot det.
Tidigare idag har jag sprungit runt en snabbis i stan för att införskaffa mig de sista julklapparna. Jag fasar alltid för att åka in till stan dagarna före jul. Jag ogillar människor som julhandlar! Usch! Och jag kan inte påstå att jag är bättre själv.

Vad har hänt annars då? Som vanligt har jag jobbat under veckan som varit. I fredags gick jag, Marcus, Sara, Erik och Marcus kompis på bio och såg Madagaskar 2. Den var bra!

I lördags hjälpte Marcus mig med att flytta en massa möbler från mammas å pappas villa hem till mig. Det gick ju tokbra! Men jag skulle behöva hjälp av mina "brorsor" (Stefan och Marcus) en gång till med tvn och möjligtvis soffan. Får se när Stefan blir frisk som en nötkärna.
Tack för en tokbra dag med att flytta möbler! Som belöning drog vi till Max. 

I söndags kom mitt kusinbarn och hennes mamma förbi med Dumle!!!! Jag ska nämligen vara kaninvakt i 2 veckor. Dumle är en dvärgvädur, men det kan man inte tro när man ser honom.. vilken kluns! Men så gudomligt söt. Jag är allergisk mot pälsdjur men har inte känt av något ännu *peppar peppar ta i trä*.
Lagade julgodis som jag ska ta med mig till släkten idag. Det var väldigt mysigt att sitta i köket och rulla in julgodiset i papper och ha Dumle liggandes nere vid fötterna.

Det här inlägget får avslutas med en bild på Dumle.


Kommentarer
Postat av: Hans

Svårt att avgöra hur stor Dumle är.. du kan jue testa att lägga honom i en steklagg så man får bättre uppfattning om det! ^_^

2008-12-22 @ 16:56:33
Postat av: Nina

Nä vad söt han är! Ligger han verkligen vid dina fötter när du sitter vid bordet? Han ser värsta pampig ut ju när du fotar från grodperspektiv! :P

2008-12-23 @ 17:14:40
URL: http://nina-aidas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0