Hemma

Flera har tjatat om att jag borde berätta att jag har kommit hem. De ville även att jag skulle skriva om de sista dagarna.

Jag har försökt skriva om de sista dagarna två gånger här på bloggen. Båda gångerna rann tårarna ner. Båda inläggen kändes väldigt personliga så det är därför de inte har publicerats på webben. 
Men jag kanske skriver lite kortfattat om de sista dagarna istället.
 
Kanadensarna åkte hem två dagar innan mig, och dagen innan de åkte hem besteg vi "bröstberget" vilket var jobbigare än vad man trodde. Men skoj var det. Många skämthistorier och svordomar blev det.
Sa hejdå till dom på morgonen därpå innan jag skulle till jobbet.

Dagen innan jag åkte hem hade familjen gett mig en vacker present. En vacker blodröd halsduk som var handgjord av en kvinna som bodde i området. Jag hade sett halsduken när jag, dottern, hennes man och Klara satt på restaurang och åt middag. Jag hade frågat dem i butiken vad den kostade och ångrade att jag inte hade med mig tillräckligt med pengar för att köpa den. Den var rätt dyr. Samtidigt var den handgjord, superfin och "one of a kind". Satt och tittade på den medans vi åt. Den var så vacker! Dottern lovade att vi kunde åka tillbaka vid ett annat tillfälle.

Men sen dök hon plötsligt upp med den och sa "det här är en present från hela familjen. Ett minne så att du inte glömmer oss".

Nu kortar jag ner en del:

Dagen innan var jag, Klara och Lupe på äventyrspromenad. VI hittade flera skelettdelar från djur, satte upp staket som hade rasat och kastade stenar i forsen.
Senare blev det att prova på att rida på häst med dottern. Det var riktigt skoj!

Sen var det dags att säga hejdå, sa först hejdå till mamman. Sedan blev det Lupe, dottern, Klara och sist pappan.
Det var jobbigt att lämna Klara.  Jag ville ta med mig Klara och Lupe hem till Sverige.  
Pappan körde mig hela vägen till Reykjavik.

Första dagen i Reykjavik var sådär. Jag var rätt nere men gick ändå omkring och tittade på sevärdigheter och staden för att inte bli påmind av allt som jag hade lämnat.
Hamnade till sist vid hamnen. Kände mig glad och lugn igen när jag stod där på kajen, det var något med lukten av havet och minnen av att följa med pappa till olika hamnar och glo på gamla båtar som fick en att bli glad.
Bokade valsaffari-biljett till morgonen därpå, klockan 9 på morgonen.

Valsaffarin var grym! och lite kall. Vi hade visst väldig tur när vi åkte ut, för vi fick se massvis med valar vilket var rätt ovanligt. Man kanske såg runt 4 st vanligtvis. Vi fick även se delfiner och puffins! skoj skoj. visste inte att delfiner höll till på så kalla vatten som Island.

Träffade en norsk tjej som jobbade på stället jag bodde på. Hon och jag drog ut och testade Reykjaviks nattliv. Jag skulle ta bussen som gick 04:30 från bussterminalen den natten, så jag tänkte att jag inte behövde sova. Partlivet i reykjavik är riktigt knäppt och roligt! Vi partajade till halv fyra, sen sa jag hejdå till alla och gick tillbaka för att hämta mina grejer, gick till bussterminalen som tog mig till flygplatsen och därifrån tog jag flyget hem. 

Det bästa med partyt i reykjavik var att man aldrig behövde visa leg, eller betala inträde! Så vi hoppade runt på massa ställen.

Snart dyker det upp bilder från resan. 


Så nu vet ni alla det, jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0